Αντιφασισμός σε πολλά επίπεδα

Αντιφασισμός σε πολλά επίπεδα: μαζικές εκδηλώσεις αλλά και προσωπική μάχη με όσους “νομιμοποιούν” την διέξοδο του μίσους.

Φωτογραφία από την ομάδα “Λέμε όχι στη Χ.Α” @ fb

Χρειάστηκαν μόνο λίγες ημέρες για να γίνουν τα περιστατικά του παραπάνω κολάζ με θύματα αδύναμους συνανθρώπους μας. Και έχουν μεσολαβήσει και διάφορα άλλα περιστατικά ομαδικής βίας, στα οποία έχουν συλληφθεί/κατηγορηθεί ακόμα και υποψήφιοι βουλευτές της Χρυσής Αυγής.

Την ένταση των φαινομένων αυτών τη “νομιμοποίησαν” -με τον ένα ή άλλο τρόπο- κάποιοι συμπολίτες μας. Πολλοί από αυτούς δεν κρύβονται πια. Ο καθένας μας βρισκόμενος ανάμεσα σε ανθρώπους, όπως στην αγορά, στα ΜΜΜεταφοράς, στη δουλειά, θα άκουσε συζητήσεις του στυλ “εγώ αν ήμουνα ο Κασιδιάρης θα την ξάπλωνα κάτω…” (σσ. για την επίθεση του κατά της Λ. Κανέλλη). Σε κάποιους από εμάς πέρασε από το μυαλό το ενδεχόμενο η επιλογή της φασιστικής βίας να επιβραβευθεί από ένα μικροαστικό κομμάτι της  κοινωνίας του οποίου η ζωή έχει υποβαθμιστεί βάναυσα.

Είναι αποκρουστικό, απογοητευτικό, τρομακτικό να επιβεβαιώνεται όλη η “θεωρία” που γνωρίζουμε περί των χαμηλών ζωικών ενστίκτων, περί του “αδύναμου αποδιοπομπαίου τράγου”, περί του μίσους στο διαφορετικό. Σα φάρσα παρακολουθούμε τις εξελίξεις, ξέρουμε που πάμε, αλλά κοιτάμε αποχαυνωμένοι… Άλλοτε λες και παρακολουθούμε από την κλειδαρότρυπα τα τεκταινόμενα, άλλοτε τα νιώθουμε στο πετσί μας διότι γίνονται κοντά μας και μυρίζουμε το αίμα στην ατμόσφαιρα, σαν το μπαρούτι στο πεδίο της μάχης.

Η πραγματικότητα είναι ότι η φασίζουσα ιδεολογία κάνει ταχύτατες μεταστάσεις. Από κοινωνική ομάδα σε κοινωνική ομάδα. Από γειτονιά σε γειτονιά. Από τη μία ηλικιακή ομάδα σε μία άλλη. Αυτό γίνεται αντιληπτό κι από το γεγονός ότι διάφοροι μετριοπαθείς άνθρωποι, πλέον, όχι μόνο υιοθετούν τη ρητορική των χρυσαυγιτών, αλλά επειδή στον περίγυρό τους συναντάνε κι άλλους όμοιούς τους, ξέρετε “εγώ είμαι δημοκράτης αλλά τους ξένους να τους πετάξουμε στη θάλασσα“, έχουν αποθρασυνθεί. Μπορεί οι ίδιοι βέβαια να μην τολμούν να αγγίξουν άνθρωπο, ακόμα, και ίσως να μην το κάνουν ούτε και στο μέλλον γιατί είναι μεγάλο το βήμα να αρχίσεις να λερώνεις τα χεράκια σου, όμως είναι σίγουρα “φορείς του ιού”.

Όπως έχουμε ξαναγράψει μέσα από αυτό το χώρο, για να καταπολεμηθεί η κοινωνική ασθένεια αυτή χρειάζεται:

ΠΡΩΤΟΝ να υπάρξει μια άλλη, ίσως δύσκολη αλλά σίγουρα ελπιδοφόρα, στράτα στην οποία θα βαδίσουμε ως χώρα. Μία στράτα κοινωνικής δικαιοσύνης, αλληλεγγύης και αξιοπρέπειας στην οποία θα κάνει λαμβάνουν όλοι οι ικανοί άνθρωποι για εργασία αλλά και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία. Για αυτή τη στράτα θα χρειαστεί να δουλέψουμε όλοι αυτοί που πιστεύουν σε ιδανικά και αξίες διαφορετικές από αυτές της κυρίαρχης ιδεολογίας. Όσοι θέλουμε να αλλάξουμε το πρόσημο των ιστορικών εξελίξεων. Αυτή είναι η μοναδική εξέλιξη που θα μπορούσε να βελτιώσει τις ζωές μας και παράλληλα να καταπολεμήσει τις πρωτογενείς αιτίες όλων των κοινωνικών ασθενειών και των συμπτωμάτων σήψης. Αυτό δε σημαίνει να αποκτήσουμε κομματικές ταυτότητες και σημαιάκια κάποιου σχηματισμού. Σημαίνει όμως ότι πρέπει δίπλα στη διαδήλωση και τη διαμαρτυρία να προσθέσουμε σύνθεση και δημιουργία που θα έχει απτά αποτελέσματα. Για όποιον αμφιβάλει και θέλει να ακούσει κάποιο επιχείρημα θεωρώ ότι αρκεί το εξής απλό: ο καπιταλισμός προωθείται από την ελίτ, τις πολυεθνικές και το κεφάλαιο, οτιδήποτε σοσιαλιστικό/ελευθεριακό, προοδευτικό εν τέλει, θα πρέπει να προωθείται από τους άμεσα έχοντες συμφέρον, την εργαζόμενη κοινωνική τάξη και τους παραγωγείς του πλούτου.

ΔΕΥΤΕΡΟΝ να γίνει ο ουσιαστικός αντιφασιστικός αγώνας μέρος της καθημερινής δράσης των ενεργών πολιτών και των οργανώσεων/συλλογικοτήτων τους. Έχουν υποχρέωση οι οργανωμένες δυνάμεις να μπουν στην πάλη με το “τέρας”, διότι η ιστορία απέδειξε για μία ακόμα φορά ότι όταν η πολιτική κατασκηνώνει στα σαλόνια (βλ. κοινοβούλια και θεσμικά όργανα), τότε χάνεται πανηγυρικά η μάχη στο δρόμο που είναι το πεδίο της ζωντανής κοινωνίας. Και εκεί αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση. Συνεπώς, η έμπρακτη αντιφασιστική δράση και ιδεολογική πάλη δεν θα πρέπει να θεωρείται η “αγγαρεία” που ανατίθεται στους εξωκοινοβουλευτικούς (αναρχικούς, αριστερούς, ή οτιδήποτε), οι οποίοι δεν έχουν τι άλλο να κάνουν! Κανένας δεν έχει σήμερα το δικαίωμα να ισχυρίζεται ότι πρόκειται για ένα ξεπερασμένο πεδίο ιδεολογικής μάχης με επιχείρημα ότι η ανθρωπότητα νίκησε μία και καλή το φασισμό στο παρελθόν. Συμπληρωματικά στη μάχη της κοινωνίας έρχεται η δουλειά της οργανωμένης πολιτείας που θα πρέπει να ελέγξει την κατάσταση με το μεταναστευτικό (π.χ. ξήλωμα της μαφίας που ελέγχει από ιερόδουλες μέχρι γαρυφαλλάδες και καθαριστοτζαμάκηδες στα φανάρια, έλεγχος στην είσοδο νέων κυμάτων μετανάστευσης, προστασία προσφύγων, προσπάθεια ουσιαστικής ενσωμάτωσης σε όσους θέλουν να παραμείνουν στην Ελλάδα, διεθνής ευαισθητοποίηση και απαίτηση για ουσιαστική συνδρομή από ΕΕ κλπ).

ΤΡΙΤΟΝ πρέπει να το πάρουμε απόφαση ότι έχουμε γύρω μας τη φασίζουσα νοοτροπία και θα πρέπει να την πολεμήσουμε αναλαμβάνοντας και προσωπική ευθύνη. Δεν έχουμε πλέον την πολυτέλεια να αφήνουμε τις εξελίξεις να καθορίζονται από τις γενικότερες κοινωνικές συνθήκες και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα. Ο φασισμός μας χτυπάει την πόρτα… είναι ο διπλανός μας, ο συγγενής, ο συνάδελφος, ο περιπτεράς. Πέρα από τη συλλογική μάχη, λοιπόν, έχουμε υποχρέωση να δώσουμε μάχες και σε προσωπικό επίπεδο. Να αναλάβουν οι φορείς της μισάνθρωπης ιδεολογίας αυτής μέρος της ευθύνης για όσα συμβαίνουν καθημερινά. Να τους βάλουμε μπροστά στο θέαμα των κατορθωμάτων των εντολοδόχων τους, διότι με την ψήφο και την στάση τους δίνουν την “νομιμοποιητική εντολή” και οι εντολοδόχοι τραμπούκοι κάνουν τα υπόλοιπα.

Πώς μπορεί να γίνει όμως αυτό; Σίγουρα πολιτισμένα και διαμορφώνοντας μία ατμόσφαιρα συζήτησης που να δίνει έμφαση στις ιδέες και τα επιχειρήματα. Εκεί δεν πρέπει να περνάνε τα καφενειακά συνθήματα και οι ρηχές ατάκες. Δε μπορούμε να παίζουμε τις φάπες, ούτε οι χαρακτηρισμοί πιάνουν τόπο. Κάθε άνθρωπος βέβαια είναι διαφορετικός και κάθε περίπτωση συζήτησης είναι επίσης διαφορετική: ποιοι συμμετέχουν, πως πάει η κουβέντα στα πολιτικά, τι διαθέσεις υπάρχουν για να συζητηθεί πραγματικά ένα θέμα και τι βιώματα καθορίζουν τις στάση των συνομιλητών. Αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται όρεξη για κουβέντα και ανθεκτικά νεύρα. Θέλει υπομονή για να καταρριφθούν τα ψευδεπίγραφα θεωρήματα και κατασκευάσματα της φασιστικής ακροδεξιάς, του εθνικισμού-φυλετισμού-ρατσισμού. Η αλληλεγγύη και η συλλογική προσπάθεια για πραγματική λύση στα αδιέξοδα της κοινωνίας μπορεί να ξεμπλοκάρει τους ανθρώπους από το να βλέπουν τα ατομικά αδιέξοδα τους ως “το όλον” και αυτούς στο κέντρο αβοήθητους. Εξάλλου, αυτή η κατάσταση: το “ατομικό βίωμα χωρίς αύριο”, είναι που ευνοεί την υποστήριξη ακραίων και βίαιων λύσεων.

Τώρα, όσοι επιμένουν να στηρίζουν την παράνοια, τους αξίζει η περιθωριοποίηση. Τους αξίζει να γίνουν οι επικυρηγμένοι “Κασιδιάρηδες” του κοινωνικού περίγυρού τους…

Τόσο απλά.

Να μην αφήσουμε ούτε σπιθαμή να δράσει και να αναπαραχθεί το απάνθρωπο ιδεολογικό καρκίνωμα του φασισμού.

Κατηγορία: Κινήματα, Κοινωνία, Πολιτικές Αναλύσεις, Πολιτισμός
Tags: , , , , , , , , , , , , , .


Σχόλια...

  1. Ο/Η toilet είπε και λάλησε:

    αν τα νεύρα παρα-τσιτώσουν & τα επιχειρήματα μετατραπούν σε φάπες, πειράζει ? =ο

  2. Ο/Η toilet είπε και λάλησε:

    ΔΙΑΔΩΣΤΕ, συλλογή υπογραφών για να κλείσει η google τα site των Ναζί
    http://www.change.org/petitions/google-board-of-directors-suspend-the-official-greek-nazi-party-blogs-on-blogger

  3. Ο/Η Α.Ω. είπε και λάλησε:

    Καταδικάζω τη βία απ’όπου κι αν προέρχεται αλλά δείξε σε παρακαλώ και φωτογραφίες Ελλήνων που έχουν δολοφονηθεί ή ξυλοκοπηθεί από λαθρομετανάστες τους οποίους οι αντιεξουσιαστές υποστηρίζουν και προστατεύουν. Αν θες να είσαι αντικειμενικός πρέπει να προβάλεις όλες τις πλευρές αλλιώς κάνεις απλά φθηνή προπαγάνδα. Και αν εσύ θεωρείς φασισμό αυτό, εγώ θεωρώ πως φασισμός είναι να φοβάσαι πλέον να πεις δημόσια πως αγαπάς την πατρίδα σου, που είναι το πλέον λογικό και αυτονόητο, για μην χαρακτηριστείς φασίστας και νεοναζί. Φασισμός είναι τα μνημόνια. Φασισμός είναι να φοβόμαστε να βγούμε από τα σπίτια μας το βράδυ ή να κάνουμε απλά μία βόλτα στο κέντρο της πόλης μας χωρίς να κινδυνεύσουμε από αλλοδαπούς που βρίσκονται εδώ παράνομα και έχουν δημιουργήσει γκέτο εγκληματώντας ασυστόλως χωρίς να τιμωρούνται ποτέ. Φασισμός είναι να μπαίνουν στην χώρα καθημερινά χιλιάδες λαθρομετανάστες με το έτσι θέλω και να έχουν, όντας παράνομοι και χωρίς να πληρώσουν ποτέ το παραμικρό, τα ίδια προνόμια στην παιδεία, υγεία κλπ με σένα που πληρώνεις όλη σου τη ζωή ένσημα, φόρους κλπ υποβαθμίζοντας έτσι το δικό σου βιωτικό επίπεδο. Φασισμός είναι να μας αναγκάζουν να αποδεχτούμε ως Μακεδονία ένα πρώην γιουκοσλαβικό κράτος που δεν έχει καμία σχέση με την ιστορία και με του ένδοξους προγόνους μας. Φασισμός είναι οι κάτοικοι των ακριτικών νησιών του Αιγαίου να ζουν με την απειλή των τουρκικών πολεμικών αεροσκαφών καθημερινά πάνω από το κεφάλι τους. Μπορώ να σου δώσω χιλιάδες παραδείγματα για τον πραγματικό φασισμό στην καθημερινότητα των Ελλήνων που δεν έχει την παραμικρή σχέση με την χρυσή αυγή. Οπότε πώς γίνεται να επιδιώκεις αντιφασισμό σε πολλά επίπεδα όταν οι ίδιοι οι “αντιφασίστες” υποστηρίζουν κάποια από τα είδη του (βλ λαθρομετανάστες κλπ)? Αλλά εσείς μάλλον νομίζετε πως θα πατάξετε τον φασισμό διαδηλώνοντας χέρι χέρι με λαθρομετανάστες και δημιουργώντας προπαγάνδα κατά του πατριωτισμού και της ΧΑ. Υπό κανονικές συνθήκες δεν υποστηρίζω οτιδήποτε ακραίο αλλά οι καταστάσεις που ζούμε είναι ακραίες και ως γνωστον οι ακραίες καταστάσεις αντιμετωπίζονται με ακραία μέτρα και όχι με μετριοπάθεια.

    • Ο/Η V. είπε και λάλησε:

      Φασισμός πριν απ’ όλα είναι λαϊκισμός. Και εσύ τώρα φίλε μου λαϊκίζεις, και μάλιστα πολύ….

      Πάμε λοιπόν να τα δούμε ένα ένα…

      Εγώ δεν καταδικάζω την βία απ’ όπου και αν προέρχεται… καταδικάζω την βία του ισχυρού απέναντι στον ανίσχυρο, καταδικάζω την βία του άδικου απέναντι στο δίκαιο…..

      Αυτό είναι μια σημαντική διαφορά….

      Θέλω να πω ότι η λογική της ισοπέδωσης, της συλλογικής ευθύνης και του τσουβαλιάσματος είναι βάση της θέσης «καταδικάζω την βία γενικά», όμως ο οποιοσδήποτε με κριτική σκέψη και συναίσθηση του δικαίου, δεν μπορεί να την υιοθετήσει. Ακόμη και αν η αφετηρία της θέσης σου είναι βαθιά ανθρωπιστική ή ειρηνιστική (που σημαίνει αλληλεγγύη για όλους ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ), που δεν είναι, ούτε τότε μπορεί να δικαιολογηθεί.

      Θύματα από την εγκληματικότητα μεταναστών βεβαίως και υπάρχουν… δεν είπε κανείς το αντίθετο… αφού φυσικά και υπάρχουν μετανάστες που είναι εγκληματίες….(εδώ που λέμε η ελληνική κοινωνία, της φιλοξενίας και του Ξένιου Δια, δεν τους επιφύλαξε και περισσότερες ευκαιρίες ενσωμάτωσης) τι σημαίνει όμως αυτό; ότι θα πρέπει να μπούμε σε μια αντιπαράθεση μεταξύ εγκληματιών εθνικιστών και μεταναστών και να πάρουμε και θέση; Να διαλέξουμε ποίοι εγκληματίες είναι καλύτεροι; Είναι ένα πράγμα να μιλάμε για περιστατικά βίας και εγκληματικότητας από μετανάστες (που στατιστικώς είναι λιγότερα από αυτά των ελλήνων) και είναι άλλο πράγμα να μιλάμε για την συντεταγμένη δράση μια οργάνωσης, με την ανοχή των ΜΜΕ και της αστυνομίας. Η δική σου η πλευρά προβάλεται από παντού και τον κατάλληλο «φωτισμό», η άλλη πλεύρα όμως…

      Φαντάζομαι πως ίσως καταλαβαίνεις την διαφορά…

      Στο κάτω κάτω, για να λέμε και αλήθειες, εάν η Χ.Α «ξεβρώμιζε» τον τόπο, θα τα έβαζε και με έλληνες εγκληματίες, θα τα έβαζε και με τους σομαλούς, τους ρωσοπόντιους και όχι με τους τελευταίους των τελευταίων (πακιστανούς, πρεζάκια)…

      Πάμε παρακάτω…

      Δεν φοβάσαι να πεις δημόσια την θέση σου… σε προβάλει το σύστημα μια χαρά… όλες σου τις θέσεις και την ρητορία του μίσους την έχει υιοθετήσει και την προβάλει το σύστημα… άρα τι πρόβλημα έχεις;

      Ναι φασισμός είναι τα μνημόνια και για να εφαρμοστεί ο φασισμός χρειάζονται και φασίστες… εκεί ήρθατε να κουμπώσετε εσείς…

      Όχι φασισμός δεν είναι το κύμα της μετανάστευσης… εμείς οι έλληνες, ο λαός μας, έχουμε βρεθεί σε αντίστοιχη θέση με τόσο κόσμο που έρχεται στην χώρα μας καθημερινά… (πες μου τώρα για το ήθος των ελλήνων μεταναστών, να σου στείλω 300 στατιστικά που αποδεικνύουν το πόσο χειρότεροι όλων είμασταν). Σαν χώρα είμαστε πράγματι θύμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, όμως υπάρχουν και άλλοι λαοί, που βιώνουν τις συνέπειες τις κρίσης πολύ χειρότερα από μας… με πόλεμο, φτώχεια, προσφυγιά… όχι λοιπόν φίλε μου… δεν έρχονται με το έτσι θέλω και ούτε έρχονται για να μείνουν στην πλατεία βάθης να τους εκμεταλεύονται οι κάθε είδους νταβαντζίδες… σκέψου ποιος φταίει γι αυτήν την κατάσταση και έλα να τα ξαναπούμε…

      Επίσης αν έχω κατάλαβει καλά, όπως μας λένε, στην θέση αυτή που βρισκόμαστε βρεθήκαμε επειδή δεν πληρώναμε εμείς οι έλληνες… όχι επειδή δεν πλήρωναν οι μετανάστες… τώρα θες να πληρώνουν και οι μετανάστες; οκ μέσα… να πληρώνουν… όμως χωρίς δικαίωματα; χωρίς προνόμια; μόνο με υποχρεώσεις απέναντι σε ένα κράτος και μια κοινωνία που τους εκμεταλεύεται; ωραία η λογική σου λίγο άδικη όμως… λίγο φασιστική…

      Πάρακάτω…

      Η Μακεδονία είναι μακεδονική… πως να το κάνουμε τώρα… λίγο Ιστορία να διαβάσεις αυτό καταλαβαίνεις… ή μήπως νομίζεις πως έχουμε, οι νεοέλληνες, καμία σχέση με τον Μ. Αλέξανδρο και τον Βουκεφάλα; Δεν μου φαίνεται πάντως ο κοντοχοντρος μαυροτσουκαλος Μιχαλολιάκος να έχει καμία σχέση στον φαινότυπο με τους «αρχαίους ημών προγόνους» και ο Κασιδιάρης, αυτό το τσογλάνι, ούτε στο ελάχιστο δεν πλησιάζει το ήθος των του Λεωνίδα… οπότε…;

      «οι ακραίες καταστάσεις αντιμετωπίζονται με ακραία μέτρα και όχι με μετριοπάθεια.»

      Συμφωνώ, γι αυτό και πρέπει τους φασίστες να τους τσακίζουμε όπου τους πετυχαίνουμε…

  4. Ο/Η toilet είπε και λάλησε:

    @ Α.Ω.

    καταλαβαίνεις ότι ακριβώς τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιεί ένας Ευρωπαίος σήμερα για ΕΣΕΝΑ (έλληνα) ??

  5. Ο/Η toilet είπε και λάλησε:

    @ Α.Ω.

    και κάτι ακόμα…
    γιατί ντρέπεσαι να πεις ότι ψήφισες/στήριξες ΧΑ ?
    δεν ήταν ανάγκη να γράψεις 50 γραμμές κείμενο για αποκαλύψεις στο τέλος ότι θαυμάζεις τους νοσταλγούς του Χίτλερ.

    (εγκυκλοπαιδικά, μάθε ότι ο Χίτλερ δεν κώλωσε να σκοτώσει ακόμα και οπαδούς του, χεχεχεχεχ)

Σχολιάστε...